Direct contact? Bel 06-38182924|info@verbindingmetrood.nl

Boeken

Reinventing organizations
Permalink Reinventing Organizations, Frederic LalouxGallery

Reïnventing organizations

Reïnventing organizations

Het boek Reinventing Organizations  is in mijn ogen het beste wat ik de laatste jaren gelezen heb. Het beschrijft de organisatie van de toekomst, gebaseerd op succesvolle nieuwe organisatievormen van 12 organisaties over de hele wereld. Schrijver Frederic Laloux noemt dit cyane organisaties – mede gebaseerd op het werk van Dr. Clare W. Graves (waar […]

Employees first, customers second
Permalink Gallery

Employees first, customers second

Employees first, customers second

Één klein idee kan een revolutie ontketenen, net als een lucifer een brand kan starten.

Een zo’n idee – Medewerkers eerst, en de klant op de tweede plaats – begon een revolutie bij HCL technologies, een IT reus.

In dit gevatte en persoonlijke verslag vertelt Vineet Nayar – HCL Technologies’ geliefde CEO – hoe hij de conventionele […]

Permalink Gallery

Gelukkig zijn kun je leren – Martin Seligman

Gelukkig zijn kun je leren – Martin Seligman

Hoe wordt u écht gelukkig? Door te letten op uw fouten en zwakheden? In de klassieke psychoanalyse werd altijd de nadruk gelegd op het negatieve, maar daar gaan mensen zich over het algemeen niet beter van voelen. U kunt zich wel beter gaan voelen door uit te zoeken wat uw kwaliteiten zijn, en die in […]

Permalink Gallery

The Speed of Trust – Stephen Covey & Rebecca Merrill

The Speed of Trust – Stephen Covey & Rebecca Merrill

‘The Speed of Trust’ is geschreven door de oudste zoon van Stephen Covey. In het boek wordt beschreven hoe leiders, publieke figuren en hun organisaties ongekende productiviteit en tevredenheid kunnen bereiken. Volgens Stephen M.R. Covey is vertrouwen de basis van de economie in de 21e eeuw, maar de kracht hiervan wordt over het algemeen onderschat […]

Permalink Gallery

Zelfleiderschap en de One Minute Manager – Kenneth Blanchard

Zelfleiderschap en de One Minute Manager – Kenneth Blanchard

Wat is de grootste wens van managers tegenwoordig? Dat hun medewerkers zelfstandig en verantwoordelijk aan de slag gaan. Wat is de belangrijkste klacht van medewerkers? Dat hun baas te weinig reageert op hun wensen, wat zij nodig hebben om hun werk goed te kunnen doen.

Hier komen we op het terrein van empowerment, en dat is […]

Permalink Gallery

De One Minute Manager – Kenneth Blanchard & Spencer Johnson

De One Minute Manager – Kenneth Blanchard & Spencer Johnson

De ‘One Minute Manager’ van Ken Blanchard is een businessklassieker, die al vele jaren gelezen en gebruikt wordt in allerlei organisaties. Vele managers van topondernemingen passen de methode nog steeds met succes toe.

De kracht van dit boek zit hem in de drie effectieve managementtechnieken die in een verhalende vorm verteld worden. Deze managementtechnieken zijn nog […]

Permalink Gallery

De 8ste eigenschap – Stephen Covey

De 8ste eigenschap – Stephen Covey

Eindelijk is er dan het nieuwe boek van Stephen Covey, ‘De 8ste eigenschap’. Deze achtste eigenschap is de belangrijkste en essentiële toevoeging aan de zeven eigenschappen voor individuen en voor leiderschap in organisaties.

Covey formuleert de achtste eigenschap als volgt: Ontdek je eigen ‘stem’, draag deze uit en help ook anderen hun eigen stem te ontdekken […]

Permalink Gallery

Tot hier en nu verder! – Marshall Goldsmith

Tot hier en nu verder! – Marshall Goldsmith

Of u nu boven aan de ladder staat of nog aan het klimmen bent: dit boek is uw gids om uw slechte gewoontes te doorbreken en te bereiken wat u wilt bereiken.

Wat staat u in de weg?
Uw harde werken werpt vruchten af. U doet het goed binnen uw werkveld. Maar iets staat u in de […]

Permalink Gallery

IJs verkopen aan eskimo’s – Pacelle van Goethem

IJs verkopen aan eskimo’s – Pacelle van Goethem

Wat geeft persoonlijke overtuigingskracht? Wat maakt ideeën overtuigend? Overtuigen lijkt pure magie, maar wordt in dit boek feilloos ontrafeld tot één geheim.

In ‘IJs verkopen aan eskimo’s’ biedt Pacelle van Goethem een revolutionair model, inzicht in de psychologie van overtuigen, gebaseerd op hersenonderzoek en haar voortdurende onderzoek naar de best practices. Ze beschrijft in dit boek […]

Permalink Gallery

Hoe bedoelt u? – F. Schulz van Thun

Hoe bedoelt u? – F. Schulz van Thun

Als mensen communiceren, kan er veel wat misgaan. Communicatiestoringen zijn aan de orde van de dag. Die communicatiestoringen kunnen, nog los van de psychische gevolgen, een effective samenwerking in de weg staan. Ieder van ons kent wel de inhoud van woorden als ‘communicatieprobleem’, ‘misverstand’, en ‘onbegrip’. Vaak realiseren we ons wel dat er iets mis […]